RA_BusRadioAccess ontwerpt, installeert, beheert en onderhoudt communicatiesystemen. Het optimaliseren van mobiele bereikbaarheid en zekerheid en het efficiënter laten communiceren van uw medewerkers staan daarbij centraal. Van het eerste idee tot en met het detailontwerp, bouw en support; zodra er binnen RadioAccess een project speelt, is het Technology Center daar bij betrokken.

 

Voor en met de klant
De experts van Technology Center gaan in de meeste gevallen al mee naar de eerste afspraak met een klant om gezamenlijk het communicatie probleem vast te stellen en de gewenste oplossing globaal in kaart te brengen. Zodra de wens vanuit de klant helder is, wordt deze door het Technology Center vertaald naar een high level design. Als in dit design de technische scope helemaal helder is, wordt er een low level design gemaakt waarin de gedetailleerde specificaties zijn uitgewerkt. Na afronding van dit design gaat men aan de slag met de daadwerkelijke bouw van de oplossing.

Binnen het Technology Center wordt onderscheid maakt in drie type oplossingen:

Telecommunicatienetwerken

Netwerkoplossingen omvatten doorgaans Private GSM, Private LTE of een combinatie van die twee. In het geval van Private GSM wordt er vaak gebruik gemaakt van een Distributed Antenna System om de dekking te verzorgen. Ook moet rekening worden gehouden met het inkoppelen van signalen van mobiele operators.

Value Added Services (VAS)

- Enhanced Messaging RadioAccess (EMRA): Een door RadioAccess ontwikkelde EMRA-server en EMRA-app die er voor zorgen dat berichtenverkeer kan worden afgehandeld met onderscheid in prioriteit en mogelijkheid tot directe terugkoppeling. Systeem dat bij uitstek geschikt is als vervanger van de traditionele pagersystemen in zorginstellingen.
- Performance Reporting: Geautomatiseerde rapportages van het Clarity Private GSM Systeem die een duidelijk inzicht geven in het gedrag van een netwerk en haar gebruikers, wat vroegtijdig inzicht geeft op congestiepunten en verstoringen.
- Message Center: Een geavanceerd berichtensysteem dat de gebruiker en beheerder in staat stelt om berichten op een intuïtieve manier te kunnen versturen naar een bepaalde gebruiker of een groep gebruikers binnen het Private GSM Systeem.
- Maatwerkoplossingen: Bij specifieke eisen van een klant wordt er vanuit het Technology Center een maatwerkoplossing bedacht, getest en geïmplementeerd. Door de brede kennis en ervaring van het team wordt vrijwel altijd de juiste oplossing gecreëerd of een deskundig advies uitgebracht.

Naast deze punten worden vanuit het Technology Center ook de tooling & systemen verzorgd voor het Remote Services Center van Koning & Hartman: een state-of-the-art omgeving van waaruit door onze gecertificeerde specialisten 24/7 diverse netwerken worden gemonitord. Ook is vanuit het Network Management Center beheer op afstand mogelijk.

Network_Management_Center

Het Network Management Center van RadioAccess

Constante innovatie

Binnen het Technology Center is men constant aan de slag met de nieuwste tDroneechnologieën. Recentelijk haalde RadioAccess de landelijke media toen het als eerste in Nederland met een drone vloog gebaseerd op LTE. Die drone, die in de toekomst vele mogelijkheden zal bieden voor onder andere openbare orde en veiligheid en industrie, maakte zijn eerste testvluchten in het Technology Center. Ook SmartTalk, een applicatie waarmee een smartphone kan worden gebruikt als portofoon, is vanuit het Technology Center doorontwikkeld.